Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.10.2010 02:53 - Дали моето колибри не е гълъбова опашка?
Автор: backtored Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5702 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 05.10.2010 03:02


 

Виждали ли сте колибри някога?
Не би трябвало да сте, защото в България няма. Така каза Гугъл, пък той е известен с това, че знае всичко. Има обаче пеперуда на име Гълъбова опашка (Macroglossa stellatarum на латински, което копирах и даже не съм го прочела). А ние бяхме толкова сигурни.
То се появи на един букет, който аз държах една вечер пред един мол, защото една приятелка ни беше поканила на един рожден ден с един човек, който беше изчезнал към магазина. И ми беше оставил букета да го държа. Тогава около него запърха нещо малко, човкесто, очевидно смучещо и много скоростно. Аз първа запищях "Колибри?", макар че бих си казала, че не може да е това. Не и тук, в умерения пояс, в България и то пред дома ми. Но другото момиче, което беше с мен, потвърди. И се опиянихме от идеята за колибрито. Колибрито като едно малко чудо на съвременния свят. Колибрито като символ на доброто и любовта. Колибрито като снимка в телефона й, показвана и обсъждана многократно. Колибри, колибри, колибри...
Въпросната твар няколко пъти изчезваше и се връщаше, сякаш усещаше колко много
значи в нашия живот и искаше да подчертае емоционалната наситеност на момента. Но когато титулярът на букета се върна, нашето колибри беше окончателно отлетяло. После се случиха много неща, далеч по-незначителни. Животът е това, което се случва между две срещи с колибри.
Защото на другата вечер видях същата гадинка на другия край на София. Нямаше нито букет, нито собственика му, нито нищо привлекателно за една нежна топла душица. И докато се чудех за кое има по-голям шанс – това да е същото колибри или да е второ, забелязах... Предишната вечер то пърхаше щастливо около цветята и му беше сладко. А тази се блъскаше в стъклото на метростанцията, подмамено от светлината вътре. Още тогава трябваше да заподозра, че това не е колибри. Държеше се като поредната банална пеперуда, подведена от фалшив блясък. Но не, аз вече бях приела, че е колибри. При все това знакът беше лош. И все пак има нещо приказно в това да виждаш колибрита преди важните си моменти. Само че приказката рухна. Те, както знаем добре, трудно оцеляват в съвременния технологичен свят. Моята крехка приказка живуркаше на системи до тази вечер. Когато се сетих, че мислех да проверя в интернет за колибрито... В България колибрита няма. Излиза че моята птичка-знак-за-щастие или поне за някаква предопределеност дори не е цяла птичка, а само опашка на някакъв си гълъб. Символ на мира. Любовта и войната са за някое по-страстно време. Дори не е това. Тя е насекомо. Пеперуди, пеперуди, имам си достатъчно в стомаха, бръмбари в главата, хлебарки в банята, стоножки по нервите и червеи да ме ядат. Не можеше ли, поне веднъж, да дойде едно колибри, да ми донесе малко надежда? Той, онзи, дето купи букета, така и не повярва, че било колибри. Умен човек.
От мен да знаете, любовта е като среща с колибри. Всеки разказва истории за тях, но малко са тези, които наистина са ги виждали
. Останалите просто се самозаблуждават. Ей така, за едната надежда, че не всичко си върви по строгите правила на умерения климатичен пояс.


Тагове:   моето,   дали,   опашка,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: backtored
Категория: Лични дневници
Прочетен: 19235
Постинги: 6
Коментари: 0
Гласове: 8
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930